Khamis

Panggilan

Assalamualaikum

Tetiba dapat panggilan dari nombor +303. Katanya dari Celcom. Ada promosi nak bagi simcard percuma. Aku agak skeptikal sebab yang call tu suaranya macam orang Indonesia. Bukan aku nak kata orang Indonesia menipu. Tapi company aku memang dalam bisnes berkaitan dengan call center. Biasanya diorang tak hire expat untuk buat telemarketing bagi dalam Malaysia. Expat ni biasanya hired untuk support negara asal mereka.

Aku tak tau detail sebab aku kelentong kata aku masih ada kontrak dengan Maxis dan dia dengan nada kecewa letak telefon. Tapi dapat call tu aku terus teringat entry Kak Net semalam.

Harap-harap niat dia bukan nak mengelentong. Mintak dijauhkan dari orang lain terkena.

Cuma herannya, mana dia dapat nombor telefon dan nama penuh aku. Dah la suaranya jauh. Nombornya pun tak macam nombor Malaysia.

Ntah ntah alamat rumah aku pun dia tau.. Urghh... Takottt...

Nota kaki : Aritu ada sepasang manusia ketuk pintu rumah nak ajar aku menjahit percuma. Shujin nak  suruh aku invite je diorang masuk. Hish.. Tak mau aku. Entah betul entah dia tipu. Bukan boleh percaya orang sekarang ni. Kalau betul takpe lah. Kalau tak. Kesian anak anak aku yang masih kecik tu nanti..

Daa

14 comments:

Irfa berkata... [Reply]

sib baik ko tak bg masuk
org2 zaman skrg ni xleh percaya
org jahat xde tulis kat dahi tau

Unknown berkata... [Reply]

irfa,
tu la..laki aku eksaited je nak suh isteri kesayangan dia belajar menjahit. free pulak tu kan..

erkk..kalau orang jahat ada tulis kat dahi jgn kata orang..kucing pun lari kalau dia tau baca la..hehe..

Ann Ishak berkata... [Reply]

lebih baik jangan bagi masuk rumah rai, takut ada niat yang tak baik je. kekadang tu ada baiknya pikirkan yang buruk dulu kan, sekurang2nya kita boleh berwaspada selalu.

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Bahaya la....ntah betul ntah tidak.....zaman sekarang, semua kena ht ht....

Yaya Azura berkata... [Reply]

kawasan rumah yaya pun ada 'khidmat belajar menjahit percuma'..dah ada yg terkena..dorang ajar jahit manik..tapi pastu macam paksa beli apa yg dah dijahit tu...

mummY daniSha berkata... [Reply]

aku x kan bukak pintu kalau aku x kenal hahaa...buat bodoh je hehe...

Prettywrite berkata... [Reply]

alamak bab ketuk2 pintu rumah yg tak berani tu..haritu ada 2 lelaki dtg ke rumah nak promote pnapis air..ma yg keluar..tp da psan kat ma hati2 takut org jahat je nak menyamar..lpas tu ma ckap 'takperla mokcik toksey..tak minat' haha stret to da point..trus dorang blah..memang takut la skarang..tringat kes kawan membe yg rumah dia kena ktuk sbb cari anak hilang tu..rupa2nya perompak..hu3..

Prettywrite berkata... [Reply]

alamak bab ketuk2 pintu rumah yg tak berani tu..haritu ada 2 lelaki dtg ke rumah nak promote pnapis air..ma yg keluar..tp da psan kat ma hati2 takut org jahat je nak menyamar..lpas tu ma ckap 'takperla mokcik toksey..tak minat' haha stret to da point..trus dorang blah..memang takut la skarang..tringat kes kawan membe yg rumah dia kena ktuk sbb cari anak hilang tu..rupa2nya perompak..hu3..

Prettywrite berkata... [Reply]

alamak bab ketuk2 pintu rumah yg tak berani tu..haritu ada 2 lelaki dtg ke rumah nak promote pnapis air..ma yg keluar..tp da psan kat ma hati2 takut org jahat je nak menyamar..lpas tu ma ckap 'takperla mokcik toksey..tak minat' haha stret to da point..trus dorang blah..memang takut la skarang..tringat kes kawan membe yg rumah dia kena ktuk sbb cari anak hilang tu..rupa2nya perompak..hu3..

munna berkata... [Reply]

pernah juga dpt sms kata kita menang sesuatu tapi mmg munna x percaya tu semua...

Ujie Othman berkata... [Reply]

Takat sms dari no. luar negara tu penah la..promo mcm2. Call blm lg.

Kes dtg rmh pulak, ada lelaki dtg nk check gas. Saya takmo ckp suami takde. Dia marah pulak, kata dia bkn nk buat jahat..laki takde takpelah. Sah bdk melayu yg rasanya islam ni tak reti hukum.

Unknown berkata... [Reply]

belajar menjahit tu memanglah free, tapi nanti dia suruh beli dulu mesin jahit dia, harga cecah hampir 2k tu. Mil yus dah terkena, macam tulah. Sudahnya mesin tu tak guna pun, adik ipar yang guna sekali sekala. Dah lah kelas menjahit tu pun jauh juga dari rumah, manalah nak pergi....huhu.

Memang kena hati2 sekarang Rai, ada je cara orang nak kelenton, guna marketing strategi berbeza, sudahnya pelanggan yang terkena, macam terpaksa beli je....huhu

Aziela berkata... [Reply]

Zaman sekarang adalah keperluan untuk menjadi skeptikal, esp untuk menjaga diri dan keluarga

sal ya berkata... [Reply]

ada jugak dapat. tapi tak cakap lama terus letak. nasib dia la...

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com